W jakiej branży można wykorzystać wizualizacje 3D?

Obecnie coraz więcej uwagi w działaniach marketingowych przykłada się do aspektów wizualnych i jak najlepszego przedstawienia oferowanego produktu lub usługi. Tego typu zabiegi pozwalają klientowi lepiej poznać dany produkt, zrozumieć jego działanie, zalety, jakie posiada i wiele więcej. Jest to więc często czynnik decydujący o wyborach zakupowych wielu klientów. 

Z pewnością bardzo popularnym i skutecznym narzędziem promocji i przedstawienia produktów z różnych branż jest wizualizacja 3D. Warto więc wiedzieć czym jest tego typu wizualizacja, jakie są rodzaje wizualizacji, w jakich branżach można stosować wizualizację, jak tego typu narzędzie wpływa na odbiorcę danego produktu oraz dlaczego warto zainwestować w wizualizację?

Czym jest wizualizacja?

Wizualizacja to zbiór graficznych metod tworzenia, analizy i przekazywania różnego rodzaju informacji w formie wizualnej. Głównym celem wizualizacji jest prezentacja różnego rodzaju produktów, które jeszcze nie zaistniały materialnie, ponieważ są dopiero produkowane, lub ich produkcja rozpocznie się w przyszłości, a także takich, które trudno jest sfotografować czy też nagrać. Rozwiązanie to jest bardzo przydatne i skuteczne w przypadku, gdy dana firma zamierza wdrożyć na rynek jakiś nowy, innowacyjny i oryginalny produkt. 

W takiej sytuacji wizualizacja pozwoli potencjalnym klientom zapoznać się dokładnie z danym produktem, poznać jego funkcje i zalety, a także zachęci ich do jego zakupu. Jest to szczególnie przydatna i skuteczna forma promocji produktów, których prezentacja wyglądu, gabarytów, czy też funkcji jest niezbędna do zachęcenia odbiorców do ich zakupu. 

Rodzaje wizualizacji

Wizualizacja to zbiór wielu narzędzi i metod graficznych, które przybierają różną formę. Można tutaj wyróżnić z pewnością wizualizację statyczną, czyli formę graficznej prezentacji danego produktu, jego cech czy też funkcji w postaci statycznych ujęć modelu 3D danego produktu. Tego typu fotorealistyczna forma prezentacji powinna ukazywać dany produkt z różnych perspektyw, a także prezentować jego zalety czy też funkcje. 

Inną bardziej rozbudowaną i zaawansowaną formą wizualizacji jest animacja. Tego typu forma sprawdzi się najlepiej w przypadku np. różnego rodzaju maszyn, urządzeń elektronicznych, czy też innych tego typu wyrobów, które wykonują jakąś pracę, a animacja może to pokazać. 

Bardzo popularną formą wizualizacji, szczególnie w przypadku branży budowlanej, aranżacji wnętrz itd. są tzw. wirtualne spacery. Jest to pewnego rodzaju symulacja rzeczywistości, które stworzona została poprzez wykonanie serii zdjęć sferycznych. Dzięki temu odbiorca może poruszać się po danym budynku, wnętrzu lub innym miejscu w świecie wirtualnym, widząc je w pełnej okazałości. Technologia ta przypomina trochę granie w gry komputerowe, z tym że obraz jest tutaj bardzo rzeczywisty i odwzorowuje realne miejsca.  

W jakiej branży można wykorzystać wizualizację?

Wizualizacja to narzędzie, z którego może korzystać bardzo wiele firm. Rozwiązanie to jest szczególnie skuteczne wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z produktami i usługami, których główną zaletą jest wygląd, czy też funkcjonalność. Z tego względu szczególnie branża budowalna i architektoniczna często wykorzystuje wizualizację do promowania własnych produktów lub usług. Może to być m.in. wizualizacja mebli, całych wnętrz, budynków i ich otoczenia i wiele więcej. Z wizualizację można spotkać się także w przypadku różnego rodzaju biżuterii, zegarków, odzieży i obuwia i wielu innych produktów lub usług. 

Jak wizualizacja wpływa na odbiorcę i dlaczego warto ją stosować?

Wizualizacja to skutecznie narzędzie służące do zachęcania potencjalnych klientów do zakupu danego produktu lub skorzystania z usług, jakie oferuje dana firma. Tego typu rozwiązanie znacząco ułatwia odbiorcy zrozumienie działania danego wyrobu, prezentuje jego rzeczywisty wygląd, cechy, gabaryty, czy też funkcje, jakie posiada.

 Czasami wizualizacja działa także podświadomie i często ma kluczowy wpływ na decyzje zakupowe potencjalnych klientów. Jest to spowodowane tym, że zdecydowana większość osób wybiera produkty, które może zobaczyć i dokładnie poznać przed zakupem, niż takie których nie może zobaczyć i musi się opierać wyłącznie na ich opisie. Zdecydowana większość konsumentów to wzrokowcy, co tłumaczy to, dlaczego wizualizacja jest obecnie tak skuteczna i popularna wśród wielu firm.